2011. március 25., péntek

Rottweiler fajtabemutató , Úzó


A meleg nyári nap, úgy látszik nálunk bevált szokás a fajta bemutatására :))
Két évvel később egy újabb felkérést kaptunk a rottweiler fajta bemutatására. A kutya. hu oldal tulajdonosa, és új szerkesztője, fajtákat bemutató videó sorozatot tervezett. Néhány sorban és mondatban felvázolta mi az elképzelés. Három nap múlva, szombat délután forgatás. Természetesen kánikula volt. Vártunk a stábra vagy két és fél órát, de megérkeztek. Dorka, Brendonnal mutatta be, hogyan működik együtt a gyerekkel egy rottweiler. Utána felvettük Úzóval az anyagot. A szerkesztő kérdezett, én válaszoltam. Úzó addig helyben maradt, vagy Győző kezében pózolt
Majd felvettük az őrző-védőt, amit én kommentáltam, látva, hogy mit is csinálnak a kutyával. A felvétel egy szokásos iskolai nap alkalmával készült, a teraszon, a pálya más részén, a parkban kutyákkal, emberekkel. Utána, Mira az öt hónapos rottweiler szuka mutatta be, "mit tud." Beszéltünk a szocializációról, az óvoda fontosságáról és szerepéről. Az egész forgatásból, anyagból ez a picike rész maradt meg és került fel a kutya.hu oldalra.
Van néhány hiba a szövegemben, de javításra nem volt mód. Ott és akkor, felkészülés nélkül, fejből, így sikerült a szöveg. A fegyelmező gyakorlatok bemutatására se készültem. Sőt! Nem is készültem arra, hogy bármit is én mutatok be! Az őrző védő feladatokat sem gyakoroltuk, hónapok óta nem fogott Úzó. Viktorral meg pláne nem gyakorolt, hiszen családtaggal nálunk nem volt szokás őrző-védőzni!Na, szóval: Lehet ez nem nagy teljesítmény, de én büszke vagyok rá. Úzó megbízható, okos, családi kutya, de nem játékszer. Nagy, erős, domináns kan, akit bizony kézben kell tartani.